Katalog vzdělávání – Proč nemám katalog a jsem na to hrdý!
Páni, už to zase přišlo!
E-mail ve stylu: „Lukáši, můžete nám poslat katalog vzdělávání pro obchodníky?“
Má odpověď? „Nemůžu.“
Ne, nejsem arogantní blbec ani lenoch, který si nemohl dát tu práci a sepsat si seznam svých služeb. Je to mnohem, mnohem horší – jsem člověk s názorem.
Proč nemám katalog (a nikdy mít nebudu)?
Představte si, že zavoláte doktorovi: „Pošlete mi katalog léčebných procedur! Potřebujeme vyléčit někoho v kanceláři.“
Doktor: „Ehm, a co tomu člověku vlastně je?“
Vy: „To je jedno, prostě nám pošlete nabídku všech zákroků a my si vybereme ten, který se nám líbí nejvíc!“
Absurdní, že? No, přesně takhle absurdní je žádat o katalog vzdělávání bez kontextu.
Jak to dělám já (a proč vás to bude štvát)?
👉 Nejdřív potřebuji poznat vaši firmu – jak funguje, co prodáváte, jaký máte byznys model, co vás trápí.
👉 Pak potřebuji poznat vaše lidi – jsou to junioři nebo senioři? Kde jsou jejich silné stránky a kde naopak tápou?
👉 A nakonec, potřebuji zjistit, čeho chcete dosáhnout – více prodejů, vyšší hodnota objednávky?
A teprve pak vám můžu nabídnout něco, co vám skutečně pomůže, místo aby to jen hezky znělo v prezentaci pro management.
Katalogové vzdělávání = 💊 na zlomenou nohu
Pamatujete na školení, kde jste dostali krásný certifikát, všichni si zatleskali a za týden si nikdo nepamatoval ani název kurzu?
To je výsledek katalogového přístupu. Obecné kecy zabalené do korporátního jazyka, které sice zní skvěle (však ty názvy: „Strategická komunikace v turbulentním prostředí“), ale ve skutečnosti nic neřeší.
Je to jako léčit každou nemoc Paralenem. Jasně, horečka na chvíli klesne, ale příčina? Ta vesele bují dál.
Tak co s tím?
Místo psaní e-mailu „Pošlete katalog!“
zkuste napsat: „Máme problém s ___ a potřebujeme pomoct.“
Spojíme se, probereme, co vás skutečně trápí, a společně najdeme řešení, které nebude jen další položkou ve výkazu nákladů, ale skutečnou investicí do vašich lidí.
A pokud zjistíme, že na váš problém nemám řešení? Doporučím někoho jiného. Protože mým cílem není prodat vám kurz, ale pomoct vám vyřešit problém.
Takže… „katalog nemám“ a jsem na to sakra hrdý!
