Odborník vs. Obchodník?

Často se ve firmách setkávám s tím, že tak trochu vázne prodej.

Když se následně seznámím s tím, jak takový prodej probíhá, tak je problém hlavně v tom, že neprodává obchodník, ale odborník, resp. místo toho, aby se klientům prodávalo, tak klienty školí na parametry svého úžasného produktu.

Velmi často jsem u jednání, kde klient přikyvuje, aby nevypadal špatně, že tomu nerozumí a na konci řekne větu, kterou určitě znáte:

„Já si to rozmyslím.“

Ať prodáváte cokoliv, tak vše se dá vysvětlit jednoduše, stručně. Platí jedna zásada:

„Klienti kupují jen to, čemu rozumí.“

A hlavně, klienty stejně zajímají jen 2 věci a to kolik je to bude stát a co z toho budou mít, co jim to přinese.

Když si půjdete přezout pneumatiky, tak vás asi nebude zajímat přesné složení pneumatiky, ale to, jestli dobře sedí na silnici, jakou mají brzdnou dráhu a samozřejmě cena.

Příkladů můžeme dát nespočet.

A právě v tomto směru pomáhám firmám, tak i obchodníkům v tom, aby jednoduše více a lépe prodávali.

Jakou máte zkušenost zkušenost s obchodníky Vy?