Blbá otázka, která vydělává 30 milionů ročně!

Každý z nás byl někdy na čerpací stanici, kde si natankoval plnou nádrž, šel zaplatit za palivo a jakmile jste byli na řadě, tak se vás paní za pokladnou zeptala otázkou:

„Mohu Vám nabídnout něco sladkého? Nyní máme v akci …“

A je jedno, jestli je to čokoláda, tyčinky, medvídci, lentilky nebo nějaký nápoj.

Někteří z nás asi většinou už dopředu odpovídají, že nic nechtějí a jenom zaplatí za palivo a jedou pryč.

Ale…

Jednou jsem takto byl na čerpací stanici, vzal jsem plnou nádrž a šel zaplatit a paní se mě zeptala přesně touto otázkou s tím, že mi nabízela banánky v čokoládě v „akci“.

Nedalo mi to a paní jsem oslovil a zeptal se jí:

Já: „Upřímně, kolik lidí z 10 si koupí ty předražené banánky v čokoládě?“

Ona: „No tak v průměru 2 z 10 si to koupí.“

To mi celkem sedělo, říkal jsem si, že to není moc a vlastně ani málo.

Já: „A kolik Vám tu projde lidí za den, kterým to musíte nabídnout?“

Ona: „Tak v průměru 200 za den.“

Paní jsem poděkoval, banánky jsem si nekoupil, ale v autě jsem začal počítat …

Tato síť čerpacích stanic má 206 poboček, pokud projde benzínkou 200 lidí za den v průměru a 2 z 10 si něco takového koupí, tak to je 40 lidí, kteří si koupí „něco v akci“. Marži mají minimálně 10 korun na prodaném kusu a máme 30 dní v měsíci.

A začal jsem počítat. 206 benzínek x 40 lidí koupí x 10 korun marže x 30 dní v měsíci.

A výsledek?

Tato otázka: „Dáte si něco sladkého?“ vydělává totiž 2.472.000,- Kč měsíčně a za rok to je 29.664.000,- Kč.

Ukažte mi někoho, kdo vydělá za rok bezmála 30 milionů na banánku v čokoládě s použitím jedné otázky: „Dáte si něco sladkého?“

Každý obchodník, ať už prodává cokoliv by si měl do svého rozhovoru s potenciálním klientem vymyslet a vložit svou otázku za 30 milionů.

Bez předvídání za klienta, jestli to bude nebo nebude chtít.

Obsluha na benzínce taky dopředu neví, jestli si banánky koupíte nebo nekoupíte a zeptat se musí, protože kdyby se nezeptali a natrefili zrovna na mystery shopping, tak mají 2.000 korun z platu dolů.

Negativní motivace je taky motivace.

Nepřebírejte nikdy zodpovědnost za klienta a nechte rozhodnutí na něm.

Co horšího se může stát, než že vám řekne „NE“?

Přeji vám všem hodně vlastních obchodů!